Optimizacija elektronike

Optimizacija elektronike, tudi chip tuning, poslovenjeno čip tuning, čipiranje ali čipanje vozil

Optimizacija motorne elektronike, pogovorno tudi chip tuning, čipanje in čipiranje, ni v Sloveniji nikakršna novost. Ravno nasprotno, presenečeni bi bili, če bi vedeli kolikšen delež vozil z dizelskimi motorji se po naših cestah vozi z optimizirano motorno elektroniko. Za »čipanje« se odločajo tako lastniki avtomobilov, ki jih poganjajo stari dizelski motorji, kot tudi lastniki, katerih avtomobili pod pokrovom motorja skrivajo nov »common rail« dizelski motor.

Angleški izraz za optimizacijo motorne elektronike, torej chip tuning, zna pri marsikomu vzbuditi negativen predsodek, čeprav je to popolnoma neutemeljeno. Boljše usluge tovrstnim posegom ne delata tudi izraza »čipanje« oziroma »čipiranje«. Morebiti bi utegnila biti še najbolj nevtralna tujka »remap«, ki že vsaj deloma nakaže kaj je rezultat omenjenega posega.

Optimizacija motorne elektronike, kot rečeno tudi »chip tuning«, »čipiranje« ali »remap«, je poseg, s katerim izvajalec preveri trenutne parametre v motorni krmilni napravi (ECU) in jih, glede na stanje vozila, želje stranke in dosedanje izkušnje prilagodi tako, da bo avtomobil bolj zvezno in hitreje pospeševal ter dosegal višjo končno hitrost. Za chip tuning velja, da bo strokoven izvajalec posega v motorno elektronik (ECU), poskrbel za optimalno delovanje motorja. Z drugimi besedami, chip tuning večinoma rezultira v bolj dinamičnem delovanju motorja ob praktično nespremenjeni, v nekaterih primerih celo zmanjšani, porabi ob nespremenjenem režimu vožnje.

Komentiranje ni dovoljeno.