Loading

Levičnikova cesta 4, 8000 Novo Mesto

+386 31 811 172

info@tunerc.si

Pon-Pet: 9:00 – 17:00

Chip tuning

Kaj je chip tuning?

Optimizacija motorne elektronike, pogovorno tudi chip tuning, čipanje in čipiranje, ni v Sloveniji nikakršna novost. Ravno nasprotno, presenečeni bi bili, če bi vedeli kolikšen delež vozil z dizelskimi motorji se po naših cestah vozi z optimizirano motorno elektroniko. Za »čipanje« se odločajo tako lastniki avtomobilov, ki jih poganjajo stari dizelski motorji, kot tudi lastniki, katerih avtomobili pod pokrovom motorja skrivajo nov »common rail« dizelski motor.

Angleški izraz za optimizacijo motorne elektronike zna pri marsikomu vzbuditi negativen predsodek, čeprav je to popolnoma neutemeljeno. Boljše usluge tovrstnim posegom ne delata tudi izraza »čipanje« oziroma »čipiranje«. Morebiti bi utegnila biti še najbolj nevtralna tujka »remap«, ki že vsaj deloma nakaže kaj je rezultat omenjenega posega.

Optimizacija motorne elektronike, kot rečeno tudi »chip tuning«, »čipiranje« ali »remap«, je poseg, s katerim izvajalec preveri trenutne parametre v motorni krmilni napravi (ECU) in jih, glede na stanje vozila, želje stranke in dosedanje izkušnje prilagodi tako, da bo avtomobil bolj zvezno in hitreje pospeševal ter dosegal višjo končno hitrost.

Naše stranke se za »chip tuning« oziroma »čipiranje« odločajo iz različnih razlogov. Večinoma se za poseg odločajo zaradi povečanja moči in navora motorja, a ni majhen delež tistih, ki si želijo, da bi njihov avtomobil porabil manj goriva. Da, optimizacija motorne elektronike vam ponuja tudi to.

»Čipiranje« dizelskih motorjev je v Sloveniji precej popularno zaradi možnosti znižanja porabe goriva in občutnih rezultatov po opravljenem »čipanju«.

Poseg optimizacije motorne elektronike zgolj spremeni parametre v motorni krmilni enoti vašega vozila. To pomeni, da v vozilo ne bo vgrajena nobena dodatna naprava, denimo »chip box«, »tuning box« ali kakšen drug modul za povečanje moči, ki je prisoten na našem trgu. Bistvena slabost omenjenih modulov je, da motorni krmilni napravi pošiljajo prirejene podatke, ki jih presežejo od različnih tipal. Tako tudi ne zagotavljajo optimalnega delovanja motorja ampak povišanje moči in navora na račun povišane porabe goriva, kar lahko vodi v hitrejšo obrabo mehanskih sklopov in posledično tudi do težjih okvar.

Tunerc vam zagotavlja kakovostno izveden »chip tuning« oziroma »čipiranje« na podlagi več-letnih izkušenj. Vse naše spremembe so izvedene na merilnih valjih v nadzorovanem okolju in vašega vozila ne priganjajo na mejo vzdržljivosti posameznih mehanskih komponent.

Pogosta vprašanja in odgovori

NE, izvedemo le poseg v motorno elektroniko. Pri večini vozil se poseg izvede preko vtiča za diagnozo vozila (OBD programiranje). To pomeni, da program ``naložimo`` v računalnik praktično brez vsakega mehanskega posega (odpiranja ECU in spajkanja) v elektroniko. Tako tudi bistveno skrajšamo čas potreben za predelavo, vozilo pa je vseskozi vozno.
O: Poseg traja običajno od 1 - 3 ur, če govorimo o optimizaciji vozila s tovarniškimi komponentami. Je pa potreben čas odvisen predvsem od vozila in tipa elektronike. Če gre za individualen remap, kjer komponente vozila niso tovarniške, pa lahko poseg traja nekaj ur do nekaj dni.
O: Na vse predelave dajemo 24 mesečno garancijo, ki je omejena izključno na pravilno delovanje motorne elektronike. Okvare na samem motorju (turbo polnilnik, motor, menjalnik,...) v to garancijo niso vključene.
Kar se tiče tovarniške garancije, načeloma vozilo izgubi garancijo v kolikor je opravljen kakršenkoli nepooblaščen poseg na vozilu v nepooblaščenem servisu, če seveda na servisu to odkrijejo. Taka so pravila proizvajalca.
Optimizacija je na servisu vidna v nekaterih primerih, kjer se ob diagnostiki oz. nadgradnji krmilne elektronike na pooblaščenem servisu diagnostični tester poveže direktno z centralnim računalnikom pri proizvajalcu. Trenutno je tak problem pri skupini Volkswagen in BMW. Se pravi, da poseg pri zadnjih modelih vozil (EDC 17 elektronika) po klasičnem postopku, ki ga uporablja večina tuning hiš ni več možen, ne da bi ga zaznal servisni tester.
Pri nas smo ta problem za VAG skupino uspešno rešili in vam sedaj zagotavljamo, da se pri vseh vozilih skupine Volkswagen tovarniška garancija tudi po posegu ohrani. So določene izjeme (Delphi ECU pri dizlih in Siemens pri bencinarjih), vendar vas v tem primeru pri optimizaciji takega vozila na to pred posegom opozorimo.
Pri nas je zato postopek optimizacije nekoliko daljši in cenovno dražji kot pri konkurenci, vendar pa v primeru okvare na vozilu še vedno velja tovarniška garancija.
O: Pri pravilni uporabi se življenjska doba vozilu ne skrajša zaradi samega čip tuninga. Pomembno je, da se motor (tudi olje, ne le hladilna tekočina) ogreje na delovno temperaturo, preden avto ``stisnemo`` do konca. Prav tako je pomembno, da se avto ne ``tišči`` do konca 300 km skupaj ter da se po športni vožnji vozilo pusti še nekaj časa v prostem teku, da se turbina ohladi, preden ga ugasnemo.
Pomembno je tudi, da svojemu vozilu privoščimo kvalitetno motorno olje in dobrega serviserja.
O: DA, na servisu lahko računalnik nadgradijo z novejšo verzijo programa. Vendar vam v tem primeru mi v garancijskem roku 24 mesecev brezplačno naredimo čip tuning na novo verzijo ob predložitvi računa oz. garancije.
O: DA, vozilo naj bi imelo ob optimizaciji vsaj 2.000 km, da je motor utečen.
Žal je po naših izkušnjah za uspešno in varno opravljen poseg pomembno tudi to, da so motor in ostali sklopi še vedno sposobni prenašati dodatne obremenitve. Zato običajno optimizacije ne delamo več na vozilih z več kot 200.000 prevoženimi km. Sestavni deli imajo ob vgradnji določene rezerve, koliko dodatne obremenitve lahko prenesejo. Ta rezerva se z leti, kilometri in s tem povezano obrabo manjša. Ko te rezerve ni več, lahko vsaka dodatna obremenitev, ki jo optimizacija prinese, pripelje do odpovedi tega dela. Vzrok ni slabo opravljeno delo tistega, ki je optimizacijo naredil, ampak normalna obraba tega dela.
Ker svojim strankam in njihovim vozilom želimo vedno le najboljše, velikokrat poseg tudi zavrnemo, če ne moremo zagotoviti 100% varne in kvalitetne optimizacije. Zato bodite pri sodbi o tem, kaj je vaš avto sposoben dodatno prenesti in kaj ne, realni. Ne bodite jezni, če smo vas zavrnili, saj smo vam s tem verjetno prihranili marsikateri strošek.
Običajno tudi ne delamo optimizacije na vozilih, ki so ravnokar zamenjala lastnika. Svetujemo, da preden se odločite za optimizacijo, prevozite cca. 1000 km in če je z avtom vse OK, potem se le oglasite pri nas. Če pa je bila morebiti kakšna skrita napaka, se bo v tem času zagotovo pokazala.

Zakaj narediti chip tuning vozila in zakaj izbrati prav nas?

Navajamo nekaj ključnih razlogov, zakaj se odločiti za chip tuning vozila in zakaj izbrati prav nas:

  • Na slovenskem tržišču smo že od leta 1989 ves čas z istim imenom podjetja.
  • Imamo lasten visokotehnološki razvojni center z laboratorijem za testiranje motorjev.
  • Vsako vozilo osebno pregleda in predela lastnik podjetja Ervin Ivančič, ki je tudi vodja razvoja in avtor vseh modificiranih programov, ki se vgrajujejo v našem podjetju.
  • Pri nas delamo tuning samo na vozilih, ki so za to primerna, saj je varnost in kvaliteta na 1. mestu
  • Pri svojem delu uporabljamo samo najkvalitetnejšo razvojno opremo.
  • Na vozilih VAG in Porsche koncerna postopek izvajamo z identično opremo in po enakem postopku, kot to počne tovarna.
  • ECUje lahko detajlno optimiramo tudi ob močno spremenjenih mehanskih komponentah (večja turbina, večje šobe vbrizga,…) in to v vseh območjih delovanja.
  • VEČ MOČI – Pridobite maksimum iz vašega vozila
  • VEČ ZABAVE – Vozilo bo postalo bolj zabavno s pomočjo chip tuninga
  • VEČ NAVORA – Chip tuning bo poživil vozilo in dodal odzivnost skozi celotno območje obratov
  • PREIZKUS NA VALJIH – Preizkusite moč vozila na naših Mustang Dynamometer 4×4 valjih z možnostjo meritev do 3500 konjskih moči
  • OPTIMIZIRANA REŠITEV – Opremite svoje vozilo z najnovejšimi rešitvami za nepozabno izkušnjo
  • NIŽJA PORABA – Znižajte porabo vašega vozila, brez da izgubite na moč

Kaj pa garancija?

Garancija velja 24 mesecev od dneva predelave računalnika in se omejuje izključno na pravilno delovanje računalnika. Garancija ne vključuje poškodb nastalih na motornih delih kot so turbina, menjalnik in sam motor. V primeru, da stranka opazi nepravilnosti v delovanju motorja (krmilne elektronike), mora to takoj sporočiti zastopniku oz. neposredno izdelovalcu TUNERC, saj v nasprotnem primeru ne moremo odgovarjati za nastale poškodbe na motorju.

Deli vozila kot so zavore, pnevmatike, sklopka in ostali elementi prenosa moči so pri nenehni športni vožnji izpostavljeni ekstremnim obremenitvam, zato mora stranka računati z povečano obrabo oz. krajšo življensko dobo teh delov. Pri normalni uporabi vozila ni opaziti večje obrabe.

Predeno začnete motor obremenjevati s športno vožnjo, ga ogrejte na delovno temperaturo motornega olja min. 80° C.

Zaradi ekstremnih toplotnih obremenitev priporočamo izključno uporabo visoko zmogljivega sintetičnega olja po priporočilih avtomobilskega proizvajalca. Opozarjamo tudi na možnost povečane porabe motornega olja, zato ga kontrolirajte ob vsakem točenju goriva.

Kar se tiče tovarniške garancije, načeloma vozilo izgubi garancijo v kolikor je opravljen kakršenkoli nepooblaščen poseg na vozilu v nepooblaščenem servisu, če seveda na servisu to odkrijejo. Taka so pravila proizvajalca.

Optimizacija je na servisu vidna v nekaterih primerih, kjer se ob diagnostiki oz. nadgradnji krmilne elektronike na pooblaščenem servisu diagnostični tester poveže direktno z centralnim računalnikom pri proizvajalcu. Trenutno je tak problem pri skupini Volkswagen in BMW. Se pravi, da poseg pri zadnjih modelih vozil (EDC 17 elektronika) po klasičnem postopku, ki ga uporablja večina tuning hiš ni več možen, ne da bi ga zaznal servisni tester.

Pri nas smo ta problem za VAG skupino uspešno rešili in vam sedaj zagotavljamo, da se pri vseh vozilih skupine Volkswagen tovarniška garancija tudi po posegu ohrani. So določene izjeme (Delphi ECU pri dizlih in Siemens pri bencinarjih), vendar vas v tem primeru pri optimizaciji takega vozila na to pred posegom opozorimo.

Pri nas je zato postopek optimizacije nekoliko daljši in cenovno dražji kot pri konkurenci, vendar pa v primeru okvare na vozilu še vedno velja tovarniška garancija.

Kako poteka postopek?

Poiščite svoj model avtomobila na spodnjem obrazcu ter preverite prirastek moči in navora. Nato izpolnite kontaktni obrazec in se dogovorite za termin.

1
IZBERITE SVOJE VOZILO
2
DOGOVORITE SE ZA TERMIN
3
PRIPELJITE VOZILO NA POSEG
4
ODPELJITE VOZILO