Loading

Levičnikova cesta 4, 8000 Novo Mesto

+386 31 811 172

info@tunerc.si

Pon-Pet: 9:00 – 17:00

Chip tuning

Kaj je chip tuning?

Optimizacija motorne elektronike, pogovorno tudi chip tuning, čipanje in čipiranje, ni v Sloveniji nikakršna novost. Ravno nasprotno, presenečeni bi bili, če bi vedeli kolikšen delež vozil z dizelskimi ali bencinskimi motorji se po naših cestah vozi z optimizirano motorno elektroniko. Za »čipanje« se odločajo tako lastniki avtomobilov, ki jih poganjajo starejši dizelski motorji, kot tudi lastniki, katerih avtomobili pod pokrovom motorja skrivajo nov »common rail« dizelski motor in bencinski motor (bodisi NA ali turbo).

Angleški izraz za optimizacijo motorne elektronike zna pri marsikomu vzbuditi negativen predsodek, čeprav je to popolnoma neutemeljeno. Boljše usluge tovrstnim posegom ne delata tudi izraza »čipanje« oziroma »čipiranje«. Morebiti bi utegnila biti še najbolj nevtralna tujka »remap«, ki že vsaj deloma nakaže kaj je rezultat omenjenega posega.

Optimizacija motorne elektronike, kot rečeno tudi »chip tuning«, »čipiranje« ali »remap«, je poseg, s katerim izvajalec preveri trenutne parametre v motorni krmilni napravi (ECU) in jih, glede na stanje vozila, želje stranke in dosedanje izkušnje prilagodi tako, da bo avtomobil bolj zvezno in hitreje pospeševal ter dosegal višjo končno hitrost.

Naše stranke se za »chip tuning« oziroma »čipiranje« odločajo iz različnih razlogov. Večinoma se za poseg odločajo zaradi povečanja moči in navora motorja, a ni majhen delež tistih, ki si želijo, da bi njihov avtomobil porabil manj goriva. Da, optimizacija motorne elektronike vam ponuja tudi to.

»Čipiranje« dizelskih in bencinskih motorjev je v Sloveniji precej popularno zaradi možnosti znižanja porabe goriva in občutnih rezultatov po opravljenem »čipanju«.

Poseg optimizacije motorne elektronike zgolj spremeni parametre v motorni krmilni enoti vašega vozila. To pomeni, da v vozilo ne bo vgrajena nobena dodatna naprava, denimo »chip box«, »tuning box« ali kakšen drug modul za povečanje moči, ki je prisoten na našem trgu. Bistvena slabost omenjenih modulov je, da motorni krmilni napravi pošiljajo prirejene podatke, ki jih presežejo od različnih tipal. Tako tudi ne zagotavljajo optimalnega delovanja motorja ampak povišanje moči in navora na račun povišane porabe goriva, kar lahko vodi v hitrejšo obrabo mehanskih sklopov in posledično tudi do težjih okvar.

Tunerc vam zagotavlja kakovostno izveden »chip tuning« oziroma »čipiranje« na podlagi več-letnih izkušenj. Vse naše spremembe so izvedene na merilnih valjih v nadzorovanem okolju in vašega vozila ne priganjajo na mejo vzdržljivosti posameznih mehanskih komponent.

Meritve na valjih pri chiptuningu so gratis oz. so vedno že vštete v ceno chiptuninga.

Vašemu vozilu se bomo posvetili individualno, to pomeni da ne bomo nalagali generičnih map in jih samo malo prilagajali, kot to počne večina drugih tunerjev, ampak bomo točno vaše vozilo stestirali, izmerili, pologirali in spisali mapo, ki bo primerna LE za vaše vozilo.

Pogosta vprašanja in odgovori

Načeloma ne, izvede se le poseg v motorno elektroniko. Pri večini vozil se poseg izvede preko OBD priklopa za diagnozo vozila. To dejansko pomeni, da program ``naložimo`` v motorni računalnik praktično brez vsakega mehanskega posega (odpiranja ECU-ja in podobno) v elektroniko avtomobila. Tako tudi bistveno skrajšamo čas predelave, vozilo pa normalno vozno.
O: Traja v povprečju od 1 - 3 ure, če govorimo o optimizaciji vozila s tovarniškimi elementi. Je pa čas odvisen predvsem od samega vozila in vrste elektronike. Če gre za individualen remap, kjer sestavni deli vozila niso tovarniški, pa lahko chip tuning traja tudi dlje časa.
O: Na vse predelave dajemo garancijo, ki je omejena izključno na pravilno delovanje motorne elektronike. Okvare na samem motorju (turbo, motor, menjalnik, zavore, ...) v to garancijo niso vključene.
Tovarniško garancijo načeloma vozilo izgubi v kolikor je opravljen kakršenkoli nepooblaščen poseg na vozilu v nepooblaščenem servisu, če seveda slednjega na servisu odkrijejo. Taka so pravila proizvajalcev.
Optimizacija je na servisu vidna v nekaterih primerih, kjer se ob diagnostiki oz. nadgradnji elektronike na pooblaščenem servisu diagnostični tester poveže direktno z centralnim računalnikom pri proizvajalcu. Trenutno takšen problem predstavljajo znamke Volkswagen in BMW. Se pravi, da poseg pri zadnjih modelih vozil (EDC 17 elektronika) po klasičnem postopku, ki ga uporablja večina tuning hiš ni več možen, ne da bi ga zaznal servisni tester.
O: Pri pravilni uporabi se življenjska doba vozilu seveda ne skrajša zaradi samega chip tuninga. Pomembno je, da se motor (tudi olje, ne le hladilna tekočina) ogreje na delovno temperaturo, preden avto ``navijemo`` v obrate. Prav tako je pomembno, da se po športni vožnji vozilo pusti ohlajati še nekaj časa v prostem teku, preden ga ugasnemo. Pomembno je tudi, da imamo dobrega serviserja in kvalitetne vgrajene dele in tekočine.
O: Da, na servisu lahko računalnik nadgradijo z novejšo verzijo programa in s tem povozijo naš chip tuning. Vendar vam v tem primeru se lahko zopet oglasite pri nas in vam
brezplačno naredimo čip tuning na novo verzijo ob predložitvi računa oz. garancije uradnega servisa.
O: Da, vozilo naj ima ob optimizaciji vsaj 2.000 km, toliko da je motor že utečen.
Seveda pa je za uspešno in varno opravljen poseg pomembno tudi to, da so vsi mehanski deli vključno z motorjem v brezhibnem stanju tudi pri avtomobilih z več kilometri. Pri avtomobilih z veliko kilometri lahko kdaj tudi kakšen del odpove. Vzrok za to seveda ni slabo opravljeno delo chip tuninga, ampak normalna obraba tega dela.
Običajno tudi ne delamo optimizacije na vozilih, ki so ravnokar zamenjala lastnika. Svetujemo, da preden se odločite za optimizacijo, prevozite nekaj kilometrov in če je z avtom vse OK, se oglasite na chip tuning.

Zakaj narediti chip tuning vozila in zakaj izbrati prav nas?

Navajamo nekaj ključnih razlogov, zakaj se odločiti za chip tuning vozila in zakaj izbrati prav nas:

  • Na slovenskem tržišču smo že od leta 2007 ves čas z istim imenom podjetja.
  • Imamo lasten razvoj in 4×4 dyno za testiranje.
  • Vašemu vozilu se bomo posvetili individualno, to pomeni da ne bomo nalagali generičnih map in jih samo malo prilagajali, kot to počne večina drugih tunerjev, ampak bomo točno vaše vozilo stestirali, izmerili, pologirali in spisali mapo, ki bo primerna LE za vaše vozilo.
  • Meritve na valjih pri chiptuningu so gratis oz. so vedno že vštete v ceno chiptuninga.
  • Pri nas delamo chip tuning in tuning samo na vozilih, ki so za takšen poseg primerna, saj je varnost in kvaliteta na prvem mestu
  • Uporabljamo samo najkvalitetnejšo razvojno opremo.
  • Motorne računalnike lahko do podrobnosti optimiramo tudi pri močno spremenjenih komponentah motorja (večja turbina, večje šobe, injektorji, bencinska črpalka,…) in to v celotnem območju delovanja.
  • VEČ MOČI – Pridobite maksimum iz vašega vozila
  • VEČ ZABAVE – Vozilo bo postalo bolj zabavno s pomočjo chip tuninga
  • VEČ NAVORA – Chip tuning bo poživil vozilo in dodal odzivnost skozi celotno območje obratov
  • PREIZKUS NA VALJIH – Preizkusite moč vozila na naših Mustang Dynamometer 4×4 valjih z možnostjo meritev do 3500 konjskih moči
  • OPTIMIZIRANA REŠITEV – Opremite svoje vozilo z najnovejšimi rešitvami za nepozabno izkušnjo
  • NIŽJA PORABA – Znižajte porabo vašega vozila, brez da izgubite na moči

Kaj pa garancija?

Garancija velja 12 mesecev od dneva predelave računalnika in se omejuje izključno na pravilno delovanje računalnika. Garancija ne vključuje poškodb nastalih na motornih delih kot so turbina, menjalnik in sam motor. V primeru, da stranka opazi nepravilnosti v delovanju motorja (krmilne elektronike), mora to takoj sporočiti zastopniku oz. neposredno izdelovalcu TUNERC, saj v nasprotnem primeru ne moremo odgovarjati za nastale poškodbe na motorju.

Deli vozila kot so zavore, pnevmatike, sklopka in ostali elementi prenosa moči so pri nenehni športni vožnji izpostavljeni ekstremnim obremenitvam, zato mora stranka računati z povečano obrabo oz. krajšo življensko dobo teh delov. Pri normalni uporabi vozila ni opaziti večje obrabe.

Predeno začnete motor obremenjevati s športno vožnjo, ga ogrejte na delovno temperaturo motornega olja min. 80° C.

Zaradi ekstremnih toplotnih obremenitev priporočamo izključno uporabo visoko zmogljivega sintetičnega olja po priporočilih avtomobilskega proizvajalca. Opozarjamo tudi na možnost povečane porabe motornega olja, zato ga kontrolirajte ob vsakem točenju goriva.

Kar se tiče tovarniške garancije, načeloma vozilo izgubi garancijo v kolikor je opravljen kakršenkoli nepooblaščen poseg na vozilu v nepooblaščenem servisu, če seveda na servisu to odkrijejo. Taka so pravila proizvajalca.

Optimizacija je na servisu vidna v nekaterih primerih, kjer se ob diagnostiki oz. nadgradnji krmilne elektronike na pooblaščenem servisu diagnostični tester poveže direktno z centralnim računalnikom pri proizvajalcu. Trenutno je tak problem pri skupini Volkswagen in BMW. Se pravi, da poseg pri zadnjih modelih vozil (EDC 17 elektronika) po klasičnem postopku, ki ga uporablja večina tuning hiš ni več možen, ne da bi ga zaznal servisni tester.

Kako poteka postopek?

Poiščite svoj model avtomobila na spodnjem obrazcu ter preverite prirastek moči in navora. Nato izpolnite kontaktni obrazec in se dogovorite za termin.

1
IZBERITE SVOJE VOZILO
2
DOGOVORITE SE ZA TERMIN
3
PRIPELJITE VOZILO NA POSEG
4
ODPELJITE VOZILO